W niektórych pracach (oraz innych dokumentach) trzeba niekiedy wstawić tabelę, rysunek lub schemat, który lepiej wygląda, gdy umieścimy go na kartce poziomej. Można to zrobić w programie Word przy użyciu znaku podziału (końca) sekcji.

Znak podziału sekcji znajdziemy na wstążce: Układ strony w menu: Znaki podziału.

Co należy zrobić, pokazuje poniższy rysunek:

Wstawianie w pracę strony o orientacji poziomej

Na stronie pracy, po której chcemy umieścić stronę w orientacji poziomej, wstawiamy znak podziału sekcji na następnej stronie  (Jak wstawić znak podziału sekcji, zobacz w artykule: Koniec strony i koniec sekcji). Teraz wstawiamy kursor na następnej stronie i zmieniamy jej orientację na poziomą (na wstążce: Układ strony, w menu: Orientacja). Po umieszczeniu tam tabeli, rysunku, wykresu itp. znowu wstawiamy znak podziału sekcji na następnej stronie i zmieniamy orientację kolejnej strony na pionową.

 

53 komentarze

  1. Korzystałem wiele razy z Worda ale jeszcze sytuacja nie zmusiła mnie do zastosowania znaków podziału. Wchodząc tutaj liczyłem na ciekawostkę i kilka podpowiedzi i muszę przyznać, że znalazłem co chciałem na tym blogu.

  2. Witaj, moim zdaniem nie ma na to prostego sposobu. Według mnie, niestety, jedyną możliwością jest umieszczenie tekstu (także tabeli) na stronie poziomej w polu tekstowym (Menu: Wstawianie: Kształty), które można umieścić w odpowiednim miejscu.

  3. Witam serdecznie,
    Po utworzeniu tabeli automatycznie Word przenosi ją na następną wolną stronę, nawet jeśli jedynym tekstem na stronie jest opis tabeli np.
    Tabela 1… Modele….
    | cała
    | wolna strona
    tabela
    Poza tym przy formatowaniu tabel w jednej z nich zaznaczyłam opcję -powtórz jako wiersz nagłówka na początku każdej strony. W jednej z tabel to zadziałało, a w drugiej nie – opcja nie jest możwliwa do zaznaczenia. Dodam że graficznie obie tabele są identyczne (skopiowałam pierwszą tabelę, wyczyściłam zawartość i zaczęłam wpisywać nowe dane do komórek).
    Będę wdzięczna za pomoc,
    Joanna

    Asia
    1. Niestety, Word w przypadku tworzenia tabel, okazuje się programem niedoskonałym. Zdarza się, niestety, że zostawia właśnie dziwne puste części strony lub całe strony. Niekiedy pomaga podzielenie tabeli. Jeśli wolne jest miejsce między tytułem tabeli a tabelą., może pomóc automatyczne tworzenie tytułu tabeli (w zakładce Odwołania przez polecenie: Wstaw podpis).

Możliwość komentowania jest wyłączona.